Pole tekstowe:  
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA STANISZCZE WIELKIE– KOLONOWSKIE 3
IM. JANA PAWŁA II
Pole tekstowe:       MISJA  I  WIZJA
Publicznej Szkoły Podstawowej
Staniszcze Wielkie – Kolonowskie 3
im. Jana Pawła II
 w Kolonowskiem



MISJA
„W wychowaniu chodzi właśnie o to,
ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem,
o to, ażeby bardziej był, a nie tylko więcej miał,
aby więc poprzez wszystko co ma, co posiada,
umiał bardziej i pełniej być człowiekiem,
to znaczy, ażeby również umiał  bardziej być
nie tylko z drugim, ale i dla drugiego”
                                                                     Jan Paweł II


WIZJA
Nasza szkoła zapewnia wszechstronny, harmonijny rozwój ucznia  w wymiarze moralnym, intelektualnym, społecznym, zdrowotnym oraz estetycznym w oparciu o wartości wypływające z życia i nauczania naszego patrona Jana Pawła II.

Jaka jest i będzie nasza szkoła?
Bezpieczna 
Szczególną troską otaczamy uczniów edukacji wczesnoszkolnej zapewniając im stałą opiekę wychowawcy i pracowników świetlicy. Uczniowie dojeżdżający  odbierani są z autobusu przed lekcjami oraz odprowadzani na przystanek po zakończeniu zajęć. Organizowane są spotkania z policjantem a także pogadanki dotyczące bezpieczeństwa uczniów. Dzieci mają możliwość uczestniczenia w dodatkowych zajęciach rozwijających zainteresowania, gdzie ciekawie i bezpiecznie spędzają wolny czas. Wszystkie te działania mają zminimalizować skutki różnych zagrożeń, spowodować, aby uczniowie: czuli się bezpiecznie, umieli radzić sobie w trudnych sytuacjach i mieli świadomość wsparcia ze strony szkoły. Będziemy również wspólnie dążyć aby nasza szkoła była wolna od przemocy, agresji oraz używek.
Nowoczesna 
Poprzez nowatorskie rozwiązania dydaktyczne, programy nauczania oraz aktywne metody pracy,  zmierzamy do przygotowania uczniów do życia w XXI wieku. Uczymy poszukiwać i selekcjonować informacje, a nie bezkrytycznie gromadzić je i zapamiętywać, oraz rozumnie korzystać z różnych środków przekazu. 
Partnerska                                                                                                                     
W naszej szkole partnerami są: nauczyciele uczniowie i rodzice. Każdy podmiot posiada prawa i zna swoje obowiązki, które akceptuje i których przestrzega. Taki partnerski układ sprzyja dobremu funkcjonowaniu w społeczności szkolnej i pozwala przygotować uczniów do pełnienia różnych ról społecznych. Kształcimy umiejętność funkcjonowania w różnych grupach: w klasie, grupie rówieśniczej, rodzinie, społeczności lokalnej. Uczymy przestrzegania zasad współpracy w zespole, czyli odpowiedzialności za podjęte działania.  
W naszych działaniach dydaktyczno-wychowawczych rodzice pełnią wspierającą i współtworzącą rolę. To sprawia, że oddziaływania wychowawcze szkoły i domu są spójne, sprzyjają kierowaniu się w codziennych działaniach uzgodnionym systemem wartości.
Otwarta                                                                                                            
Kadrę szkoły tworzy zespół osób nastawionych innowacyjnie wobec przyjętych założeń i chętnych do doskonalenia kwalifikacji zawodowych. Chcemy, aby uczniowie czuli się akceptowani, a rodzice mogli współuczestniczyć w procesie wychowawczym. Włączając się aktywnie w życie środowiska lokalnego pragniemy uzyskać szeroko pojętą akceptację. Otwartość rozumiemy także jako elastyczne reagowanie na: potrzeby uczniów, rodziców i społeczności lokalnej, a także wymogi współczesności.
Sprawiedliwa 
W pracy dbamy o to, aby stosować jasno określone kryteria oceniania, zaaprobowane przez wszystkie podmioty szkolne. Kształtujemy w uczniach umiejętności samokontroli i samooceny oraz rozumienie oceny jako obiektywnego pomiaru osiągnięć i wskazówek do uzupełnienia braków. 
Ucząca tolerancji 
Chcemy wychowywać ucznia tak, aby rozumiał, że różnice miedzy ludźmi są czymś normalnym. Oceniając innych nie powinien kierować się wyglądem zewnętrznym, statusem majątkowym, kolorem skóry, wyznaniem, niesprawnością fizyczną czy umysłową. Powinien szanować drugiego człowieka  i dostrzegać w nim pozytywne wartości. 
Nasze atuty:
wdrażanie nowoczesnych metod nauczania
wysoko wykwalifikowana, twórcza kadra nauczycielska 
nauka języka niemieckiego jako ojczystego
aktywny udział rodziców w życiu szkoły
organizacja wielu imprez pozalekcyjnych
możliwość uczestnictwa w zajęciach wyrównawczych oraz specjalistycznych
pomoc logopedy i pedagoga
stały dostęp do technologii komputerowej i informatycznej od klasy I
organizacja zajęć świetlicowych – kółko komputerowe, teatralne i inne
objęcie troskliwą opieką uczniów dojeżdżających
systematyczne wdrażanie do uczestnictwa w kulturze
organizacja dożywiania uczniów

Ponadto:
Stwarzamy możliwość uczestnictwa w różnych zajęciach ruchowych, propagujemy aktywne formy wypoczynku / wycieczki, festyny, Zielone Szkoły, rajdy. 
Upowszechniamy postawy przyjazne środowisku, wyrabiamy umiejętność dbania o swoje ciało i zdrowie, uświadamiamy destrukcyjny wpływ nałogów. 
Szkoła promuje zdrowy tryb życia. Wykorzystując lokalne warunki t.j dobre trasy rowerowe organizujemy rajdy po okolicy, biwaki. Staramy się jak najczęściej organizować lekcje w-f na boisku.
Dbamy o prawidłową postawę naszych uczniów organizując zajęcia z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, wyjazdy na basen.
Zapewniamy także najlepszym sportowcom udział w zawodach sportowych, umożliwiając im sprawdzenie się z innymi rówieśnikami.
Promujemy uczniów najzdolniejszych. Zapewniamy im pomoc merytoryczną nauczycieli a także nieograniczony dostęp do informacji.
Szkoła zapewnia uczniom realizację najistotniejszych potrzeb: bezpieczeństwa, przyjaźni, uznania, poznania i samorealizacji. 
W pracy bierzemy pod uwagę zróżnicowanie potrzeb i zdolności uczniów, dążąc do zapewnienia warunków rozwoju każdemu z nich.


Wizja absolwenta naszej szkoły:
odróżnia dobro od zła  
zdobytą wiedzę i umiejętności potrafi zastosować w praktyce
zna i stosuje zasady zdrowego stylu życia 
kulturalnie wypowiada własne poglądy, argumentuje
dba o sprawność fizyczną, aktywnie wypoczywa, lubi sport i turystykę
posiada użyteczną wiedzę, twórczy umysł, wyobraźnię
potrafi słuchać innych
umie korzystać z różnych źródeł informacji
zna swoje słabe i mocne strony
potrafi nawiązywać pozytywne relacje z innymi,
zna podstawowe normy współżycia społecznego
dba o środowisko naturalne
potrafi obserwować, ma poczucie estetyki, jest wrażliwy na piękno
jest przygotowany do nauki na wyższym etapie kształcenia

                                                                   Opracowały: M. Perwejnis, R. Spałek
    

Uchwała nr 5/2010/2011
Rady Pedagogicznej 
Publicznej Szkoły Podstawowej Staniszcze Wielkie – Kolonowskie 3
 im Jana Pawła II w Kolonowskiem
z dnia 26 października 2010